torsdag 6 januari 2011

söndag?

Försökte charma iväg Jessan på ett glas ikväll, men jag fick nobben. Kanske lika bra. Turen till världensbästapasta och tillbaka i snöovädret kan vara det enda jobbiga jag behöver göra idag. Skönt det.


Men människor, visst känns det verkligen som söndag idag? Något jag saknar är att hyra film. Som är en typisk söndagsgrej. Gå ner till videobutiken med mjukiskläder och håret i en slarvig tofs. Välja bland alla tusental filmer och ett fåtal spännande nyheter. Man köper med en godispåse och mysfaktorn är så hög att det är löjligt. Jag kan inte minnas när jag senast hyrde en film i en videobutik.

Nu går det ju så bra filmer på *TV att man inte behöver springa iväg för att hitta någon. Även fast det i teorin låter mycket skönare att inte behöva röra på sig så saknar jag det där. Att just stå i en butik och välja. Visst är det mycket mysigare?


* Det här med att ladda ner filmer vet jag inte alls hur det fungerar.

2 kommentarer:

Jessan sa...

Kan vi äta där någongång nästa vecka efter att jag jobbat? Åh jaaaaaa vad mysigt!!

Tessie sa...

Självklart kan vi göra det! Såå gott!