torsdag 6 januari 2011

Mörka skönhet

Skåda detta underverk, se en sån vacker lampa. Perfektion ut i fingerspetsarna. Den är så fin och perfekt stor till vårat höga tak. Jag blev kär i den vid första blicken. Och det kanske var just där nånstans det gick fel. Jag blev så fäst vid den på en gång där i butiken att jag inte läste på tillräckligt om den.

För det första var det en kontakt som inte var gjort för taket. Alltså helt fel. Men snälla Benke kom ju som bekant över och fixade till det. Klippte av sladdar och meckade ihop allt jättebra. Och missförstå mig inte, jag tycker att den är minst lika vacker som första gången jag såg den. Tråkigt dock att det inte är en taklampa utan en dekorationslampa med mindre ljusstyrka än mobilens sken. Helt sjukt! När man tänder den (och det inte är ljust ute längre) så känns det som att man är inne i en djup grotta. Man ser bara konturer av saker i lägenheten.

Varför vi inte köpt en ny lampa och bytt ut denna mörka skönhet? Mmm. Kan man fortfarande skylla på att julmaten gjort en seg och slö? Det gör iallafall jag.

Inga kommentarer: