måndag 17 januari 2011

Grus, älskade grus

Grus, mina damer och herrar. Jag tror att jag älskar grus. När det rasslar sådär härligt under fötterna när man går på en gata full med grus, ja då är det inte långt till våren. Igår var ju gatorna ett helvete att ta sig fram på. Jag gled runt som bambi och fick dessutom blöta fötter. Men vad möts vi av idag? GRUS! Isen är som bortblåst och gruset är på ingång.

Jag förstår att det här kan vara en kortvarig lycka då vi inte ens har tagit oss igenom Januari än, men ändå. Vad härligt!

Jag kom på att jag hade en härlig grusbild från förra våren och klickade tillbaka i bloggen för att hitta den. Här är den! Den var iof tagen i typ mars, men jag känner att det inte dröjer länge till innan jag kan ta en ny härlig grusbild!

När jag höll på att leta efter bilden så fann jag ännu härligare bilder. Sommarbilder. Med värme och ännu mer värme. Jag kommer knappt ihåg känslan av att sitta på den där bryggan i skärgårn, eller hur fantastiskt det faktiskt var på Jessans brygga. Och jag minns verkligen inte hur det känns att sitta på Willes balkong och nästan smälta av solen. Men vet ni vad? Idag har vi grus - våren är påväg!





1 kommentar:

Jessan sa...

Åh vad jag längtar efter nya bryggdagar nu!!