söndag 16 januari 2011

POPCOOORN!

Vi har precis satt igång med söndagsmyset. Och eftersom jag uppdaterat så dåligt idag tänkte jag dela med mig av den kortaste bloggvideon i historien. Hoppas ni blir tillfredställda. Och sugna på popcorn!



EDIT: vilken totalfail! Väntade i sju år på att videon skulle laddas upp. Så funkar den inte. Eller jo, den går i ultrarapid och ljudet kommer i slowmotion i efterhand. Näe. Ska försöka en gång till. Annars blir det här ett av de mest poänglösa inläggen ni läser idag, tyvärr.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blev sugen på popcorn trots saknaden av videoklippet!! Varför gör du så här mot mig, var får man tag i popcorn halv ett på natten?!?

Tessie sa...

AHA! Jag berörde en läsare! En som dessutom tog sig i kragen och kommenterade, Jag gillar dig!

Popcorn är väl nåt man alltid har hemma btw?

Anonym sa...

Popcorn är stärkelserika torkade korn av majs som genom att de hettats upp så att skalet sprängts av ångtrycket bildat fluffiga tilltugg. Denna procedur kallas populärt "poppning" (att poppa). Popcorn tillverkas av en speciell, för ändamålet utvecklad, majssort eftersom vanliga majskorn har ett för mjukt skal för att kunna bygga upp det tryck som behövs.

Tessie sa...

Haha, oj! Där hade vi någon som tycker om popcorn!

Anonym sa...

visst har man alltid popcorn hemma, men att poppa halv ett på natten när både sambo och småbarn ligger och sover känns inte helt på. Godispåsen fick åka på stryk istället.