lördag 27 november 2010

Billig taxi

Diskussionen handlar om att vi ska dra vidare någonstans. Och isåfall, vart? Vi har ju nu skaffat oss lyxen att kunna gå ut (nästan) vartsomhelst och fortfarande ha några fjuttiga minuter hem. Men det verkar ändå vara en svår sak att bestämma.

Medans folk pratar i munnen på varandra vänder jag mitt huvud mot fönstret och tittar ut genom fönstret. Snön faller ner. Den faller åt sidan. Den "faller" rakt upp. På samma gång. Total storm. Det känns som att det inte finns något ställe i hela stockholm som kan locka mig så pass mycket att jag skulle vilja röra mig utanför dörren en kväll som denna.

Men vi får se. Jag kanske ska inviga den första kvällen, kunna gå ut och där jag inte tvingas ta en taxi som kostar halva min lön för att komma hem.

Inga kommentarer: