tisdag 30 november 2010

Att vara tacksam

Jag älskar när man får lyckorus. Jag kan få det under de konstigaste omständigheterna. Livet kan kännas jättetrist, vädret kan vara uruselt eller så har man bråkat med någon av sina nära och kära. Men mitt i alltihop kan jag komma på något som gör mig glad och verkligen känna ett lyckorus genom hela kroppen. Plötsligt känns livet mer spännande, man kan ana solen genom molntecket och det där bråket, ja det känns inte alls lika allvarligt längre.

Jag tror att det är viktigt att försöka se det positiva i allting. Självklart måste man få låta sig själv vara ledsen eller nedstämd. Det är viktigt det också. Men istället för att gräva ner sig helt och tillslut nästan leta efter problem så tycker jag att man ska stanna upp. Försöka se problemet från utsidan och tänka efter om det verkligen är så tråkigt, ledsamt, jobbigt. Det finns så mycket att vara glad över här i världen. Varför inte lägga sin energi på det istället?


Jag är så glad över att jag har en så fin familj. Som alltid är där och när det behövs höjer mig till skyarna. Samtidigt som de tar ner mig på jorden igen när jag är alldeles för högt upp och flaxar.
Jag vill ge mitt tack till er idag. Älskar er!

3 kommentarer:

molly sa...

fint! <3

moa-lee sa...

du ha så rätt gumman massa kramar

Anonym sa...

väldigt fint!!