måndag 1 november 2010

Att vara en snäll flickvän

Det hör inte alls till vanligheten att jag kommer hem från jobbet innan min karl. Men idag blev det så. Och självklart tog jag tillfället till akt och började laga middag tills han kom hem. Vad mysigt det är. Att laga middag till någon som är påväg. Inte för att det var någon superflashig mat (snarare typisk måndagsmat, tomatsoppa med pasta, och nybakad baguette) men jag kände mig ändå som en snäll och fin flickvän som gjorde iordning till min fina pojkvän. Är jag en tönt? (hm, svara inte på det där...)

Jag vill göra det oftare. Eftersom jag har haft jobb där jag slutat sent och kommit hem runt 19.30-21.30 om kvällarna så har det legat sig naturligt att det är JP som lagat middan för det mesta. Men det ska det bli ändring på. Iallafall de dagar jag slutar tidigt. Ni får gärna komma med tips om lättlagade (lets face it, jag är ingen som helst begåvning i köket) och goda rätter! Jag behöver all hjälp jag kan få.



Mmm, nu har vi precis ätit upp och jag inser hur skönt det är att komma hem tidigt. För efter middan så är det inte läggdags, det är massor med timmar kvar. Skönt! Ska nog hoppa på en film eller två. Någon som har något bra förslag? Och nej, jag vägrar ens komma i närheten av någon jävla Paranormal Activity 2. Vi vet ju alla hur det går för mig då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tessi, du är alltid så glad och ser allt så positivt :D love it