söndag 31 oktober 2010

Halalaoween

Puh, kom precis hem. Jag är sååå trött. Men innan jag slänger mig i sängen och slocknar ska jag berätta lite om dagen.

Efter att jag slutat på jobbet så åkte jag och JP hem till min bror och hans familj. Eftersom min brors flickvän växt upp i USA så är Halloween en stor högtid för henne. Hon hade köpt allt man kan tänka sig i pysselväg. Vi fick två uppgifter att göra. Skapa en egen mask och göra en läskigt vimpel. Jag älskar pyssel. Men eftersom jag nästan har för mycket fantasi i mitt lilla huvud så gjorde jag tre av varje. Till pysslet serverades det "ögon" (kolla första bilden) och vanligt snacks.


Min vimpel liknade mest någon av mupparna. Men det blev det ändring på då han fick huggtänder och arga ögon...



Här är den färdiga vimpeln. Alla bidrog med sin egen.


Jag provar en av de tre maskerna jag gjorde. Rosa och glitter. Oyeah.



Efter middagen, som var i sann Thanksgiving-anda, med turkey, stuffing, cranberrysauce (?) och jams. (vet inte varför jag skrev de på engelska, det bara blev så, för att få in rätt Thanksgivingstil) så fick vi smaka på läskiga cupcakes!





Update: Det plingade precis på dörren och där står två små tjejer sminkade till några slags monster och piper "bus eller godis" Mitt hjärta brinner upp och jag springer runt som en galning i lägenheten och letar efter något godis. Problemet är bara att varken jag eller JP äter godis. Har aldrig fastnat för det. Så jag hämtar ostbågepåsen (ja, såklart jag har någon last) och frågar om det är okej. Dom båda nickar entusiastiskt på huvet varpå jag häller ner halva påsen i deras korg som har några stackars godisbitar i. Nu skäms jag. Ostbågar? Det kan man väl inte ge? En tjuga kanske hade varit bättre?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad glad jag blir att eftermiddagen blev bogg-värdig! :)
Förresten så stavas det "yams" och inte jams. Måste passa på rätta din stavning när du ändå bara stavar fel typ vart tionde år! :)Gud vet du skulle kunna rätta på min stavning varje dag!
B

Tessie sa...

haha, när vi ändå är inne på stavning. Vad är "bogg-värdig" ?

Anonym sa...

hehehe lol! blogg-värdig skulle det ju vara!