söndag 24 oktober 2010

Lilja forever

Åh åh åh, märkte nyss att mina liljor slagit ut. Köpte dom på Ica för otroliga tio kronor, så mina förväntningar på att de någonsin skulle slå ut var inte så stora. Men titta! Gott luktar de också. De är min absoluta favoritblomma.

Jag kommer ihåg när jag och min fina pojkvän precis hade träffats. Vi hade varit ett par i en vecka när han dyker upp på mitt jobb med den största blombuketten jag någonsin sett. Självklart var det liljor. Jag hade tydligen berättat att det var min favoritblomma och det hade han lagt på minnet. Så söt! Jag hade ett jätteroligt kort på mig och den enorma buketten, där jag gapar stort för att visa min förvåning. Men tråkigt nog var det en av alla tusentals bilder som försvann när våran dator krashade. Oh well, det är väl bara att skapa nya bildminnen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket fina!

Men där ser man hur bra man känner dig, trodde din favorit blomma var orkidé!

Tessie sa...

Jo, jag tycker om orkidér också. Men det är ju en krukväxt. När det gäller blombuketter så är det liljor :)