måndag 25 oktober 2010

Matlåda

Jag och min pojkvän har blivit väldigt dåliga på att göra matlådor till jobbet. Förut var vi jätteduktiga, fina goda matlådor varenda dag. Vad man sparar pengar. Men jag vet inte vad som har hänt. Vi har slappat till oss och äter vad vi känner för på kvällen. Oftast är det mat som inte passar sig som matlåda. T.ex tacos, som vi åt till middag nu. Då måste man ha tre matlådor med sig. En med sallad, en med bröd och en med köttfärs. Alldeles för omständigt.

Så jag köper lunch på jobbet istället. Jag jobbar ju trots allt i en Icabutik. Det jobbiga är att jag alltid har hunnit bli tokhungrig när det är dags för lunch, och då hinner jag inte tänka ut något spännande att köpa. Utan det blir något jag vet att jag tycker om. Och som går snabbt i micron. Den här pastarätten blev snabbt en favorit. Jag äter den jämt. Det börjar bli pinsamt nu. Varenda gång jag har lunch tillsammans med Malin på jobbet, så äter jag den. Hon höjer alltid på ögonbrynet såfort hon ser vad jag ska äta. haha. Men den är god, billig och blir klar snabbt!

Såfort vi flyttar jag ska bli riktigt huslig av mig. Desperate housewives-Bree se upp. Jag ska ha så fina hemlagade matlådor med mig till jobbet att alla kommer tappa andan. Japp! Det är min plan.

Inga kommentarer: