onsdag 27 oktober 2010

Hoppsan..

Vad lärde vi oss från igår? Att man ska dricka med måtta. Att man ska tacka nej till shotsen. Att man ska försöka hålla tillbaka sina känslor så gott man kan.

Den sista meningen kanske verkar lite luddig. Låt mig förklara. En av gårdagens deltagare är en mytomspunnen charmör såfort han fått i sig en öl eller två. Visst, det kan vara kul. En partyhöjare sådär. Men ibland blir det lite fel.

Jag stod och väntade på min taxi och han (vi nämner inga som helst namn här) står snällt och gör mig sällskap. Vi skojar och skrattar åt varandra. När jag sedan kliver in i taxin börjar han veva med armarna och ber chauffören veva ner rutan. Varpå han hänger in med huvudet - på förarens sida - tittar ut i luften och får fram ett "Jag ääälskar Tessie". Jag börjar gapskratta och ber chauffören köra. Jag skrattar hela vägen hem när jag tänker på hur hans min kommer se ut när vi ses dagen efter på jobbet.

Kommer in på jobbet. Jag får syn på honom och ropar ett glatt Hej. Nu var det nog inte lika kul längre. För han var inge vidare pratglad inte. När jag sedan kommer hem nu på kvällen får jag ett meddelande på fb.


Ibland är det lätt att vara efterklok... hihi

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tror jag kan ha mina gissninar på vem mannen vi inte ska nämna vid namn är... eller så vet jag :)