torsdag 3 juni 2010

hej?

Ni vet när man kan få en känsla av att man glömt att ta på sig ett par byxor en dag? När det verkligen känns som att man har glömt något jätteviktigt eller att man har något konstigt i håret? För att ALLA kollar på dig när du går förbi. Unga som gamla. Killar som tjejer?

Det hände mig nyss. Gick ner till Ica för att handla cigg och lunch. Jag möts av blickar av ALLA jag passerar. Inte en, inte två. Inte heller tre. Utan hela fyra personer, helt oberoende av varandra, hälsar på mig. Och då måste jag förtydliga att denna vandring tar högst 1½ min att gå. Först var det en fullgubbe som sa hej. Jag hälsade glatt tillbaka. När jag kommer ner för trappan så hälsar en av byggarbetarna med ett "Tjena!" Hinner inte gå mer än tio meter tills en kille på 16 år ler mot mig och hälsar. Nu börjar jag kolla på mig själv och letar efter någon eventuell lapp där det står "snälla, säg hej till mig" Men jag hittar ingen. Väl inne på Ica så skiner en gammal dam upp när hon ser mig och säger "Hej!"

VAD ÄR DET HÄR?! Snälla, ni måste berätta om jag är med i Truman Show...

Inga kommentarer: