torsdag 3 juni 2010

Jag är inte bitter...

Åh, vilket härligt väder vi har! Tanken flyger ju såklart genast iväg till solande på en gräsmatta, ett glas vin i handen på en uteservering, en picknick i parken. Men näe. Inte idag. Inte för mig. Iallafall inte innan klockan 16. Jag har nämligen fyra fulla IKEA-påsar med tvätt att hugga tänderna i.

Det är nämligen så att vi i vårat härliga hus med 54 stycken hushåll får dela på EN tvättstuga. Så att få en tvättid kan ta över en vecka. Kul va? Dessutom är torktumlaren vanligtvis trasig. Så kläderna blir inte riktigt sådär torra som man skulle vilja. Vilket resulterar i att vi måste ta med den blöta (och alltså ännu tyngre) tvätten upp i lägenheten där vi måste hänga allt på tork. Problemet är bara att vi har EN dörr hemma. Den enda dörren man kan hänga stora lakan på. Vi har även en klädhängare inne i badrummet. Men efter att ha hängt på alldeles för mycket tvätt där tidigare så har den gett upp. Den rasade i golvet sist.

Meeen, detta bittra uppdrag ska dock inte alls få ner mitt humör idag. Jag ska ta de 45-50 minutrarna det tar mellan tvättningarna till att lapa sol. Hurra! (det här med att sannolikheten till att jag skulle bli bortrövad (jag bor i en väldigt läskig förort) när jag sitter där med kort kjol och minimalt linne är ganska så stor, så skulle jag ringa någon utav er och skrika nånting om en kidnappning så får ni genast agera)


PUSS

Inga kommentarer: