torsdag 21 januari 2010

Pulka?

Efter att frukosten hamnat i min mage så går jag ut på balkongen för att ta min morgoncigg. Möts av massa barnskrik. Eller snarare barngnäll. Jag tittar ner på dagiset som är placerat precis nedanför våran balkong. Visst, vi bor på nionde våningen, så det är inte så pass nära att man blir rädd. Men ändå.

Varför gnäller barnen. Vad händer? Jag tittar ner och ser ett tiotal barn med varsin pulka. Ingen sitter på sin pulka, utan antingen bredvid, framför eller under den. Två stackars dagisfröknar försöker allt för att göra dem glada igen. Men misslyckas. Från detta avstånd kan jag nog beräkna barnens åldrar på runt 2-4 år. När fröken nummer ett hjälper ett barn upp på sin pulka så ramlar nästa unge ner i snön, med näsan före. Fröken nummer två plockar upp en unge som hamnat på rygg och inte kan komma upp för all den tunga snön. Då åker en annan unge in i ett träd med sin pulka. Skriken fortsätter.. jag stänger min balkongdörr och går in till mig.

Inga kommentarer: