fredag 22 januari 2010

Irritation

Jag försöker att inte bli irriterad på folk. Jag håller inne alla känslor som ibland vill skrikas ut bara för att jag tycker att en person gör något dåligt. Nu kan jag inte hålla mig längre.

Den människan som gör mig mest irriterad just nu är nyhetsuppläsaren på nyheterna. Jag har inte uppfattat hennes namn, men det är hon som avslutar alla meningar med samma ton. Hon berättar hela meningen jättebra och det flyter på. Tills sista ordet i meningen. Då låter det som att hon plötsligt blir bajsnödig och måste hålla igen. Hon gör det varje gång! Jag blir så äcklad att jag aldrig minns vad hon har pratat om. Jag bara hör de där vidriga avslutningarna spelas om och om i mitt huvud. BORT!

Sen är det en vädertjej, vars namn jag inte heller uppfattat. Hon måste vara den sämsta människan på sitt jobb i hela världen. Hon ska presentera vädret. Det går bra sålänge hon tittar på kartan och visar vart det kommer sol och inte. Men såfort hon vänder tillbaka blicken till kameran blir man som i hypnos. Hon måste ha något fel med sina ögon, för hon stirrar på dig precis som att hon ska hoppa igenom rutan och strypa dig. Man hör inte längre vart det ska bli regn, allt blir tyst, och du ser bara ett par galna ögon glo på dig. Sen är sändningen slut och du har ingen aning om vad det ska bli för väder.

Det är sånt här jag kan bli riktigt irriterad på. Det måste ju finnas tusentals duktiga människor som kan göra deras jobb bättre? Kom igen...

Inga kommentarer: