tisdag 19 januari 2010

Inte sen... NU

Jag känner mig verkligen duktig. Jag är en mästare på "vi-tar-det-sen"-frasen och tycker att jag ska göra allt, sen. Nu har det blivit ändring på det. Jag har länge varit en slav under frosseri. McDonalds, kebab och all övrig skräpmat har varit min vardag. Jag tänker att jag ska sluta att både spendera mina pengar och utsätta min kropp för detta, sen.

Att mitt flås är värre än en trebent flodhäst är inget nytt. Sedan jag slutade som brevbärare för ett par år sedan har min kondition samt vikt inte riktigt hängt med. Jag SKA ju börja träna igen, sen.

Att gå vidare i livet. Skaffa sig en utbildning och jobba med något man brinner för. Det är väl en ganska självklar bild jag har haft för mig själv. Att jag nu äntligen, efter fem år, har kommit på vad jag vill göra har fått mig att tänka på att plugga upp en del betyg jag behöver för att kunna plugga det jag slutligen vill göra. Klart jag ska plugga upp den jävla matte b kursen, sen.

Nu är det slut på sen. Allt händer, NU.

Hittat massa goda recept som är både nyttiga, billiga och smaskiga: Check!
Komma igång med träningen: Check!
Börja plugga upp matte b: Check!

Hurra! Jag är otroligt stolt över mig själv. Jag har nu tagit första steget till resten av mitt liv!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ah vilken inspirationsblog det blev idag:) underbart att lasa vi kanner alla igen oss pa ett eller annat satt...
;) xx

Anonym sa...

va duktig du är!