lördag 8 januari 2011

Kändiskompis

Ni vet när man vänder sig om och får syn på ett ansikte man känner igen. Den första sekunden kommer du inte riktigt på vem personen är, men du vet att du känner denne och är precis påväg att spricka upp i ett leende och säga "Hej!", eller kanske tillochmed är nära på att ge personen en kram. DÅ kommer du på att du inte alls känner den här människan. Det är en kändis!

Det händer mig jämt när jag stöter på någon som är känd från tv eller film. För om man följer en person från något tvprogram, en reklamfilm eller en blogg så är det ju ett känt ansikte för dig. Dock har ju oftast inte den personen en aning om vem du är... Jag har alltid hunnit att hindra mig själv från en sådan pinsam situation. Men jag är aldrig långt ifrån.

Idag tillexempel. Då höll jag på att krama om Peter Jihde när han kom in på jobbet. Som tur var så hejdade jag mig...

Inga kommentarer: