måndag 6 december 2010

Utan luft

Hostan vill inte ge med sig. Även om jag känner att den är påväg bort så är den besvärlig. Jag råkade svälja mitt tuggummi alldeles nyss. Satt i sängen och kollade på AFV när jag börjar skratta åt något klipp. Skrattet övergick snart till en hostattack. En hostattack så kraftig att jag flög bakåt i sängen. Tuggummit flög rakt ner i halsen och för några sekunder fick jag ingen luft.

Jävla hosta! Jävla skitväder! Jag vill ha sommar. På sommaren blir man inte snorförkyld.

Ps. Jag är inte alls avundsjuk på Kim och Lisa-li som åkte till Indien idag. Fem hela veckor i solen skulle inte sitta helt fel. Istället är man kvar i blaskiga Sverige och hostar. Nej jag är inte bitter!

Ps2. Föressten så är det väl mycket mycket härligare att fira in jul och nyår när det är snö ute? (låter jag övertygad nog?)

1 kommentar:

Anonym sa...

mycket hellre en kall och vit vinter än en mild, våt, mörk och blaskig vinter! Jag riktigt älskar snö!! Min hosta håller oxå i, jag var förkyld för nästan en månad sen nu och hostan har precis börjat släppa tillräckligt att jag inte har halstabletter med mig vart jag än går.