fredag 22 oktober 2010

Vuxenmat

Är helt snurrig. Allt jag ätit idag är två knäckemackor till frukost. Sen en naturdiet till lunch för att jag inte hann äta något riktigt innan jag började jobba. Hade ingenting hemma så den blev min räddning. När jag sen hade en kort rast vid 3 tiden fick jag i mig en banan. Det är allt. Dumt dumt. Men nu väntar en riktig vuxenmiddag.
Köpte med mig massa potatis, palsternacka, morötter, kålrot, rödbetor och andra rotfrukter som ska in i ugnen. Till det blir det kassler. Vuxenpoäng eller vadå? Tjejerna på jobbet tittade undrande i min matkorg. Jag förstår dom. Men det är faktiskt supergott. Dessutom är det billigt.

Sen måste jag tillägga att när jag kom innanför dörren efter att ha burit tunga kassar så slängde jag mig i soffan och snyftade något om att jag inte orkar röra ett finger till. Tur att man har en pojkvän full med energi. Han har stått och hackat och fixat i köket hela kvällen. Och snart är det klart. Det börjar dofta gott nu. Mums!

Min första fredag då jag inte jobbar till nio på hur länge som helst. Ledig fredagkväll= idol! Tjoho! Äntligen får jag se en riktig Idolfinal live. Har varit tvungen att se den på internet i efterhand. Detta ska firas. Med den största ostbågepåsen jag hittade. Och massa naturgodis för miljarder kronor. Jag längtar! Men först, mat. Vuxenmat.

Vad gör ni ikväll?

Inga kommentarer: