tisdag 26 oktober 2010

Åldersnoja?

När jag var tretton tänkte jag att om jag sminkar mig lite mer så kanske jag kan komma in på den där femton-årsbion. När jag var sjutton kunde jag inte vänta på den dagen jag skulle fylla arton, och därmed bli vuxen. Jag blev sedan nitton år och kände att livet inte riktigt kunde börja innan jag fyllt tjugo. Då får man ju tillochmed gå på bolaget. Någonstans där slutade jag att räkna. Det spännande med att bli äldre och vuxen känns helt plötsligt inte så märkvärdigt längre.

Jag börjar snarare känna lite panik. Det slog mig igår när jag pratade med Karin från jobbet. Jag berättade vilka som skulle följa med ut och tacka av henne ikväll. Hennes svar var: "Oj, alla ni stora, och så lilla jag"

"Alla stora" ja.. Nu är det såhär att den äldsta (förutom jag) i den här gruppen av människor fyller tjugo om någon vecka. Fyller tjugo. Jag är snarare närmare trettio. (Okej, inte riktigt, men ni förstår vad jag menar!) Så jag bestämde mig för att locka håret och pigga upp mig lite nu. Men när jag sprayat håret klart tittar jag in i spegeln och ser att jag precis gjort en tantfrisyr. Ni vet, lite för mycket volym på lite fel sätt.

Nä nu jävlar. Jag ska gå och köpa cigg i min röda fjällrävenjacka. Då kollar dom alltid leg på mig. Det är vad jag behöver just nu!


6 kommentarer:

oscar sa...

Sluta fjana dig nu lilla snorisen ;) haha

Fatima sa...

Shit, lika bra jag drar fram rullstolen då... :p

Tessie sa...

Oscar - Tack för den du, nu känns det betydligt bättre! Btw, när ska du tatuera mig till kompispris (LÄS: inte så mycket alls, alltså)
;)

Fatima - Japp, det börjar bli dags nu. Surfade precis in på sidor där man kan köpa en rullator för en billig peng.

Henkey sa...

Haha, ni tjejer alltså, jag finner inga ord, det du skriver är klockrent mitt i prick! Det bekräftar en av (alla) mina fördomar om tjejer, dvs "tjejer-vs-åldern" är ett syndrom ni alla verkar lida av, regelbundet tills ni insett att ni helt plötsligt är i klimakteriet och inser att åldern inte går att påverka och bryter ihop eller så försöker ni frenetiskt göra något ännu mer drastiskt åt det, typ Botox och skaffa en toyboy.

Jag skyller på oss män! Det är vårt fel helt enkelt, vi har ställt för stora krav på er genom tiden!

molly sa...

hehe kom o tänka på när vi var 17 å skulle gå på 15-års bio o dom legga oss....:) Det va tider det hahaha

Tessie sa...

Henkey - Vad skönt att en snubbe äntligen har förstått vitsen med allt. Det är erat fel. Alltihop! ;)

Mollan - Hahaha, jag vet. tänkte just den tanken när jag skrev inlägget!