fredag 17 september 2010

Tio

Herregud vad jag är trött. I både kropp och själ. Har jobbat 10 timmars dagar två dar i rad nu, och det känns i kroppen. Direkt efter jobbet idag sprang jag iväg till t-banan och upp på biblioteket för att förtidsrösta. Men nej, det var stängt. Så jag springer iväg till folkets hus och knackar på dörren 3 minuter för sent. Fan! Får helt enkelt rösta på söndag istället. Självklart kommer jag rösta på Moderaterna. Finns inte en chans att jag ens skulle tänka mig att rösta rött. Så långt från verkligheten! Så, nu vet ni det.

Något som är riktigt kul är att chefen tycker att jag är utomordentligt duktig (HAHA) och gav mig denna fina present idag! Shampoo, balsam och spray - som alla hjälper till att hålla volymen.

Sen att skälet till att jag fick den kan vara att han tycker att jag ser förjävlig ut i håret och därmed ville hjälpa mig lite på traven, behöver vi väl inte spekulera i?

6 kommentarer:

K sa...

..och det är närmare till en verklighet där cancersjuka måste söka jobb? jag bara undrar..

molly sa...

nej nej nej therese, inte moderaterna. GO GREEN GO RED!

Tessie sa...

Kära K, har du några personliga erfarenheter av att någon nära dig har blivit cancersjuk och inte får någon ersättning? Eller ser du bara skräckexempel från tidningar och dylikt? För jag har personlig erfarenhet av detta, och jag VET att de får bra ersättning.

Skattepengarna ska gå till folk som blir riktigt sjuka, självklart! Inte till folk som fuskar, är allmänt lata och ligger på soffan och håvar in pengar för att det inte VILL jobba. Vilket är precis vad folk gör om vi har en röd regering som låter alla som vill vara hemma. Bort med detta förbannade fusk!

Anonym sa...

Jag har 2 erfarenheter av det kom till verkligheten gumman.1 år sen åker dom ut

Tessie sa...

Okej, du kan ju sluta med att "gumma" mig, för det första. För det andra så lever jag med just den erfarenheten just nu. Och jag är så jävla tacksam och glad att hon blir så bra omhändertagen som hon blir. Det är till HENNE som skattepengarna ska gå till. Inte till loosers som inte VILL jobba. Just därför ska det bli en mer skärpt politik, så inte fuskare glider igenom.

Om alla som inte riktigt orkar/vill jobba får massa pengar ändå, så finns det inte pengar kvar till de som behöver det som mest. Därför måste vi ha en regering som gör det rätt. Och därmed rättvist!

Anonym sa...

ok, jag tror inte det spelar så stor roll vilken block hamnar i riksdagen när det gäller det här med sjuka och försäkringskassan. Misstag kan hända och folk kan komma i kläm oavsett. Bara för att de röd-gröna tar över är inget garanti att alla tas om hand!

http://tobleronepolitik.com/2010/09/17/cancersjuka-rodgronas-manniskosyn/

Tycker som Tessie att folk som faktiskt jobbar ska tjäna på det och att det ska inte löna sig att leva på bidrag.
Men jag röstar inte på moderaterna ändå, och inte heller på sossarna. Båda är för extrema i varsitt håll.