måndag 13 september 2010

Överraskning

Planen var att vi skulle på bio efter jobbet, jag och min karl. Påvägen till stan får jag ett sms: "jag är i mitten av perrongen, jag har en överraskning till dig" Wow! Jag som älskar överraskningar!Tankarna börja snurra runt. Blommor, det måste vara blommor, den största blombukett jag sett. Eller så är det den där klänningen jag tjatat om så mycket. Eller vänta.. han stod i mitten av perrongen. Är det inte där musiker brukar stå och spela? Jo, han har betalat en av dem för att sjunga en låt till mig när jag kommer fram. Ja, förväntningarna var ganska så höga.

När jag kliver av så ser jag honom. Redan på långt håll. Den där jävla skallen. Helt bar. Han har rakat huvudet! Jag som älskar när han har en riktig frisyr. Vilken jävel. "en överraskning till dig" Blääääää, säger jag!

Inga kommentarer: