onsdag 25 augusti 2010

Gröna fingrar

Det finns folk som har såkallade gröna fingrar. Som får det minsta lilla fröet att gro. Jag är inte en av dom. Jag vet inte vad jag gör fel. För jag läser alltid på om hur blomman/växten ska stå i förhållande till ljus och värme. Jag kollar alltid in noga hur mycket de ska vattnas, om de ska rinna av innan man ställer tillbaka den i krukan, osv. Men det funkar inte. Dom dör. Fick en relativt lättskött (men oj så söt) blomma av mamma i födelsedagspresent, och när var det? I söndags. Såhär tre dagar senare börjar jag se hur den ger upp. Den vill lixom inte vara med längre.


Jag som älskar blommor. Jag älskar pyssel. Varför kan jag inte ha gröna fingrar? Vad har jag då för alternativ? Det mest lättskötta någonsin, en kaktus? Men hur kul är det att glo på en kaktus i fönstret?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett tips är att göra som din Farfar
-han slängde blomman på golvet och
stampade på den och sa......
-Så går det om du inte växer!

(han hade dom mest prunkande växter
man kan tänka sej...;)!....)

Tessie sa...

hahaha, det rådet ska jag allt ta till mig. Om inte annat, så låter det ju roligt!