måndag 19 juli 2010

Drömtydning?

Är det någon utav er som har en drömtydarbok liggandes hemma? Skulle du vilja vara så vänlig att damma av den och försöka förstå min dröm jag hade i natt?

Jag minns inte vilka jag var med. Men jag tror att det var min karl och någon vän. Vi satt vid någon gräsplätt intill vattnet. De två sitter och är upptagna med någon diskussion och jag njuter av vädret. Sitter och tittar upp i himlen när jag ser ett flygplan. Det är ganska nära oss, men jag var inte rädd. Helt plötsligt sprängs planet i luften. Jag skriker och alla vänder sina blickar mot det. Då börjar vrakdelarna från planet att falla till marken och rakt emot oss. De flyger i all världens fart och missar oss med bara några meter. Jag minns att jag väjer med hela kroppen för att inte bli träffad. Vi alla klarar oss och jag tror att det var där någonstans som jag vaknar upp.

Jag vet att sånna här "läskiga och otäcka" drömmar oftast inte betyder något dåligt. Tvärtom kan det handla om något helt annat som att jag kommer vinna på lotto. Det får vi hålla tummarna för. Lotto - here I come!

Inga kommentarer: