tisdag 15 juni 2010

Punkt?

Ni vet hur en mening kan få en helt ny betydelse beroende på vart man använder punkt och kommatecken? Efter att JP hade tränat klart och jag läst ut min tidning tänkte vi bege oss hem till Steffe.

Jag: "Hej! Vädret sviker oss. Tänkte komma över till dig med kyckling och sallad. Är vi välkomna?" Då får jag det här tillbaka.
Steffe: "Som tur är kan jag inte. Somna om så självfallet!"

Jag läste sms:et om och om igen, men jag fattade inte vad han menade. Så jag läste upp det högt och JP tittade konstigt på mig. Efter några sekunder förstår jag att det inte alls ska vara en punkt där i mitten. Och det visade sig att det inte var det heller. Ett dammkorn hade letat sig in i min mobil och skapat denna punkt.
"Som tur är kan jag inte somna om, så självfallet!"


Nog om att jag egentligen är blond. Nu är jag hungrig!



1 kommentar:

Jessan sa...

Men jag skrev ju en kommentar om din kyckling?? Är den borttagen??