måndag 1 mars 2010

Komsikomsi

Okej. Nu är det nya tag som gäller. Febern och den elakartade sjukdom jag tampats med så länge försvinner nu sakta med säkert ur min kropp. Visst, jag hostar fortfarande och knaprar penicillin men nu kan jag se klart utan att huvudet dunkar och kan gå fram och tillbaka till köket utan att hålla på att svimma.

Första dagen på jobbet idag. Ska träffa min nya chef och nya kollegor. Det ska bli spännande! Jag hoppas även att våren har hört att det här med vinter känns såå gammalt och att det är dags att dyka upp snart. Det räcker nu. Vi har fattat vinken. Det är hemskt att bo i Sverige under vinterhalvåret och vi alla ska tänka en extra gång när man ska bestämma om man fortfarande vill vara kvar här när det börjar bli kallt nästa vinter. Men komigen nu, vi har plågats nog. Våren. Du är mer än välkommen fram nu!

Tänk... den här bilden är tagen för ganska så exakt ett år sen. För ett år sedan vid den här tidpunkten så hade jag precis köpt säsongens första solglasögon. Vad säger vi om det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du får en bra ny chef och sköna arbetskollegor!! Jag vill också ha VÅR!!! / kocken

Tessie sa...

Tack! Vad gulligt av dig!