tisdag 23 mars 2010

Hoppsan

Ni vet när man verkligen vill få fram till åsikt, eller känner att man måste få något sagt så kan man bli lite väl exalterad? Det hände mig igår. Dock var det inte jag som var ivrig.

Efter att ha ätit en god lunch med mamma så beslöt jag mig för att vandra från hötorget till gamla stan för att njuta av en härlig vårdag. Går förbi stånden i hötorget - där dom säljer blommor och frukt. Alla beter sig som gamar och ropar till alla som går förbi att de ska handla av precis dom.
-vackra flicka, smaka vindruvor, halva pris! Jag skakar vänligt på huvudet och går vidare.
Näste man: -Bara idag, halva pris, bara för dig! Jag fortsätter gå.
Då hoppar den tredje mannen fram.
-Vackra flicka, bra pris, vindruvor, halva pris, kom och köp, vaackra flicka, TAXI?!


Nej, jag vill inte ha några vindruvor. Men en svarttaxi tar jag gärna?

4 kommentarer:

Anonym sa...

heej.
jag är en tjej på 22 jordsnurr och halkade in på din blogg. Tycker om den jättemycket. Undrar om jag kan få receptet på dina cupcakes, de såg sååå goda ut ;)

Kraaaamiz

Tessie sa...

Jordsnurr, va roligt! :) Jamenvisst kan du det. Det är inget speciellt alls egentligen. Det svåra, men också roligaste är att få till slutet. Dekorationen. Där gäller det att släppa lös din fantasi. Receptet hittar du på recept.nu (ledsen att behöva spräcka bubblan om att det var min gammelmormors recept)

Anonym sa...

tack så jätte mycket :)

Anonym sa...

tack så jätte mycket :)