fredag 8 januari 2010

Bitter?

Något jag kan tycka är riktigt komiskt är bittra människor. Jag stötte på en sådan igår påväg till jobbet.

Jag sätter mig på tunnelbanan. Sitter själv i en fyra. Det är nästan tomt på tåget så jag lägger min påse med gymkläder på sätet bredvid mig. En kvinna kommer och sätter sig på sätet där min påse ligger. Hon ska promt sitta DÄR. (det är alltså fullt med lediga platser i hela vagnen) Hon knuffar på påsen med sin rumpa och fnyser. Eftersom jag tycker att det var totalt onödigt för henne att sitta just där så rör jag inte på påsen en enda centimeter. Hon suckar och blänger på mig. Jag låtsas som att hon inte existerar. Efter mycket stön och suckar så reser hon på sig. Sen sätter hon sig mittemot mig istället. Sen lägger hon upp sin egna påse på sätet bredvid henne och blänger på mig igen. Jag försöker hålla mig för att inte börja fnissa.

När jag sen ska gå av så reser jag på mig. Kvinnan som sitter med benen ikors ser att jag är påväg av. Men hon vägrar flytta på sina ben. Jag börjar le och går sedan rakt in i hennes ben (den enda vägen ut för mig) så hennes ben slutar sitta i kors. Hon fnyser och jag fortsätter gå. Fortarande med ett leende på läpparna.

Inga kommentarer: