fredag 11 december 2009

Work it

Efter jobbet igår mötte jag upp min karl och vi gav oss iväg till gymmet. Det var länge sen jag var där och jag kände mig så otroligt taggad.

Jag körde sönder mig totalt. När jag kände att jag var på väg att svimma så tog jag i ännu mer. Svetten rann ner i ögonen som började svida. Det struntade jag i, och bara fortsatte. När jag sen hade vilat några minuter och inte kände någon värk längre så var det bara att köra igång igen.

Detta har resulterat att jag knappt kan gå idag. Visst, ben och armar känns inte så jobbigt. Jag stretchade ganska duktigt. Men magen. Herregud. Jag vet inte riktigt vilken som är den ultimata stretchningen för magen för idag kan jag knappt hosta. Alla muskler drar ihop sig och visst att det är en härlig känsla med riktig träningsvärk. Men det här tar priset.

När jag har perioder när jag tränar väldigt mycket (ja, det händer faktiskt) så försvinner allt sug efter onyttiga godheter. Jag blir bara sugen på goda sallader, keso och bulgur. Så middagsvalet igår var ganska givet. En hälsotallrick ala Tess&Jp. Supergod, supernyttig och supersnyggt upplagt.

Här ser ni den. Det är kalkon som ligger på toppen. Visst ser det smaskigt ut?

Efter middagen så låg jag och mös i soffan medans min man var upptagen med diverse nördspelande. Så jag gjorde en egen liten myshörna, med svartvinbärste och naturgodis.

Inga kommentarer: