tisdag 1 december 2009

13 år sedan

För ungefär 13 år sedan blev jag kär för första gången. Ingen kille i skolan kunde någonsin gå att jämföra med dessa fem. (ja, det var flera på en och samma gång) Utan att låta creepy så måste jag erkänna att jag hade hela mina väggar tapetserade med bilder på dem. Varje kväll pussade jag bilderna godnatt och drömde om dem. De stal mitt hjärta, men med åren så har de sakta men säkert glidigt från det...

Tills de för några år sedan kom tillbaka till stan. Jag tänkte att jag nu har vuxit upp och blivit en mogen kvinna som lugnt och säkert bara skulle ta denna stund som en fin tillbakablick till det som en gång var. Oj, vad fel jag hade. När dom plötsligt stod där framför mig blev jag 12 år igen. Hysteriskt skrik kommer ut från min mun och benen börjar skaka. Jag kan inte hejda mig! Jag blir som tokig, och hoppar upp och ner och skriker deras namn!

Något år efter är det dags igen. Jag som nu har lugnat ner mig sen senast, och skäms lite av tanken på hur jag bettedde mig sist, bestämmer mig för att ta ett glas vin eller två innan det är dags. Två glas blir tre, tre blir fyra.. sen hittade vi oss ner till baren på hovet och resten minns jag inte. Något om att min man får bära mig hem och att jag klätt av mig alla kläderna i hallen, känns mest som i en dimma.

Nu är det som sagt dags att gottgöra de två senaste (minst sagt pinsamma) tillfällena igen. Så, om jag håller mig från att slita mig själv i håret av upphetsning eller slänga av mig alla kläderna på samma kväll, så måste vi ju säga att jag lyckats, eller hur?

Såklart är det dessa grabbar jag snackar om... mums

1 kommentar:

Jenny sa...

Men åååhhhh! Jag vill också gå! =(
Du får skrika en heldrös åt mig så d så!