söndag 8 november 2009

Smörboll

Dag fem, i ordningen, som jag inte mår toppen. Väcks av frukost på sängen och fortsätter våran dag med att dega framför tvn. Hostan är bättre. Huvudvärken känns sådär. Men om man jämför med gårdagen så mår jag bättre.

Så jag bestämde mig för att få lite frisk luft. (Har ju inte varit ute sen i onsdags) Gick ner till Ica och handlade. Påvägen hem känner jag hur svetten rinner längst min rygg och jag börjar se små stjärnor. Fokuserar allt jag har på att komma hem. (Det tar på riktigt max 3 minuter från Ica hem till oss) Men det kändes som det var flera mil kvar. Ställer mig i hissen och känner att snart ramlar jag ihop. Bankar på dörren och min man öppnar. Jag slänger av mig kläderna och kastar mig på sängen. Det var så läskigt. Hela rummet blev mindre och jag andades häftigt. Fick ett glas vatten och efter ett tag mådde jag bättre.

Efter det har jag bara legat i sängen hela dagen. Snart är det dags för middag. Vi får hoppas att det får plats något mer där nu. För jag har tryckt i mig 37 chokladbollar och 19 hallongrottor. Gott var det. Men usch, vad jag känner mig nu. Som en stor smörboll fylld med socker.

Inga kommentarer: