tisdag 17 november 2009

Pastakrig

Mötte upp Molly och Brallan i farsta tidigare idag. Hon fick med sig massa julpynt hem och mina påsar bestod av massa julklappar. Jag vet att jag är en aning tidig. Men eftersom jag ska fira julafton med min pojkväns familj och släkt i år, så ska vi ha en lillajulafton med min familj tidigare.

När vi satt och åt lunch tidigare idag så kommer en tant fram till oss. Hon kurrar upp sig och tycker att Alice är sötast i världen (vi kan inget annat än att hålla med) Tanten vägrar gå och fortsätter gulleprata med henne. Alice verkade tycka att tanten såg hungrig ut så hon sträckte fram en pastabit till tanten. Jag och Molly trodde givetvis att tanten skulle låtsasäta denna pastabit. Men vi trodde fel. Hon blev glatt överraskad av att bli erbjuden mat och äter den från Alice hand. Molly höll på att ramla av stolen så mycket hon skrattade. Jag önskar att jag hade varit snabb och filmat alltihop, men tyvärr. Här är lilla pastamonstret iallafall.

1 kommentar:

molly sa...

hahhaa jag skrattar fortfarande