onsdag 18 november 2009

BAJS

Min dag började inte så bra. Drömde mardrömmar hela natten och när jag vaknade var jag rädd och ledsen.

När jag åker till jobbet så regnar det. Jag blir blöt och inget känns kul.

Kommer till jobbet och gnuggar ögonen. Fortfarande trött av en lång sömnlös natt. Kollar mailen. Ser att en av de högsta cheferna ska komma på besök denna morgon. Jag känner mig inte alls redo, jag som tänkte ta den första timmen i butiken att vakna till liv, alt bli glad igen.

Sen har jag lunch. Min lunchlåda som jag lagade igårkväll ser inte alls lockande ut, så jag går och handlar mat på mcdonalds. Det regnar fortfarande ute. Både jag och min påse med mat blir blöta.

Anna känner sig trött och frågar om jag vill stänga istället för henne. (Åh, jag som bara vill hem och gömma mig under täcket) Men jag ser att hon är i mer behov av vila än jag, så jag ställer upp.

Stänger butiken och det regnar fortfarande. Jag blir blöt och missar tunnelbanan. Väl på tunnelbanan sitter det en man bredvid mig som är läskigare än döden. Han är pinnsmal och har läskigt hår. Han håller för öronen och gungar upp och ner. Nu är jag både trött, blöt och rädd.

Jag kommer hem. Älskling har lagat middag. Wok och marinerad kyckling. När vi tar ut kycklingen så är den inte klar. Den blöder fortfarande. Jag har inget tålamod kvar och är så hungrig att jag äter 4 knäckemackor. När kycklingen äntligen är färdig så är den inge god alls.


Jag hoppas att morgondagen bjuder på mer kärlek.

Inga kommentarer: