tisdag 29 september 2009

Jävla idiot!

Gårdagen på jobbet började ganska lugnt. Men framåt femtiden slog allt om. Först kommer det in en så hög kund att han nästan svävade fram. Hans ögon var halvt slutna och han vinglade som att jag precis fått ett slag i huvudet. Han går fram till Elin som också jobbar och närmar sig henne på ett obehagligt sätt. Jag ser att Elin blir nervös så därför går jag fram och säger att Jag kan hjälpa honom istället och säger till Elin att ringa vakten. Då blir han hotfull och säger att han bara vill prata med Elin. Jag vägrar och säger högt och tydligt att hon är upptagen och jag kan hjälpa honom istället. Efter ett tag kommer vakterna och dom försvinner bort med honom.

Jag skulle gärna vilja veta vad som hände med honom så när jag ser två andra vakter gå förbi så ropar jag till dom till butiken och pratar. Dom visste inte så mycket, men det verkade lugnt. När jag sen går tillbaka in i butiken så säger Elin att kvinnan i hörnet verkar misstänksam. När hon fick syn på mig med vakterna så hade hon blivit jättenervös och börjat hålla på med någonting i sin väska. Jag går fram till henne och pekar på högen med smycken hon slängt på sidan om och frågar om det är hennes saker. "neej, jag vet ingenting" svarar hon nervöst. Då har jag kommit fram och står precis bredvid henne. Då ser jag, jag skojar inte, minst 20 smycken från gina tricot slängda i en av våra lådor. Jag tar upp sakerna och frågar varför hon har lagt de här sakerna här, samtidigt som jag mimar åt Elin att hon ska ringa vakten. Kvinnan säger att hon inte vet någonting och börjar gå ut från butiken. Jag skriker åt henne att stanna men hon fortsätter gå. Jag tittar på alla saker hon lämnat och ser ännu mer som hon gömt i våra lådor. Då går jag ut från butiken för att ropa på henne igen. Då ser jag hur hon har börjat springa. Jag slänger in alla saker i butiken och lägger benen på ryggen. Adrenalinet är helt tokigt och jag springer som en idiot efter henne! Hon var dock 10-15 meter framför mig och jag tappar henne ur sikte när hon springer in på Cubus. Jag springer fram till kassörskan och frågar andfått om hon sett en kvinna springa förbi. Hon pekar bort mot Gina tricot och jag springer efter. Jag tror hon sprang upp för rulltrappan och iväg på sveavägen och där slutar mina spår. Möter upp vakterna som sprunget efter och berättar hur hon ser ut och vad hon hade på sig.

Jag har ingen aning om vad jag skulle göra om jag väl fick tag i henne, men det fanns inget sånt i mitt huvud just då. Jag visste bara att jag ville ha fast henne. Helt slut och fortfarande med enormt mycket adrenalin i kroppen kommer jag tillbaka till min butik. Berättar kort för Elin vad som hände och vinkar sedan hejdå till henne då hon slutar för dagen. Så jag står själv i butiken och försöker lugna ner mig. Då kommer det in två riktiga klassiker till snattare. Två utländska killar med kaxig uppsyn går direkt fram till "bling"-örhängena och börjar kraffsa. "Men förihelvete" tänker jag. Jag orkar verkligen ingenting mer. Jag står bredvid dom som en hök och tillslut ger dom upp. Jag hade väl den där galna snornifrånmigsåjävlar-blicken.

Väl hemma och med trötta ben och sinne så har min älskade pojkvän lagat middag till mig som vi myser med tillsammans till IDOL. Peuwh.. Vi får se om det blir samma action idag igen. Jag kanske ska bli väktare? Att springa efter den där kvinnan gav mig en sån jävla kick, tänk om jag hade fått tag i henne.

Inga kommentarer: