torsdag 10 september 2009

Fin fint!

Läkarbesöket gick bra. Jag somnade in fint via narkosen och vaknade upp på uppvaket. Jag minns inte mycket av de första minuterna efter jag vaknat. Men mamma berättade att jag hade pratat lite virrigt. Åkt rullstol in i rummet hon satt och väntade i och så hade jag kollat upp på läkaren som körde in mig och babblat något om "folköl och fotboll". Sen lämnade läkaren mig där med mamma. Då var jag tydligen jättefnittrig och tyckte att "det här känns helt underbart, såhär vill jag må jämt!"
Det här kortet togs när jag var inne i dimman. Hur nöjd kan man se ut? Minns inte alls mycket fören vi skulle gå därifrån.

De hittade orsaken till varför jag mått dåligt och läkaren skulle skicka ett elektroniskt recept så jag kunde gå ner på apoteket och hämta ut det direkt. Men icke. Stog inne på apoteket på odenplan i 20 minuter och väntade. Inget recept hade kommit in. Så jag och mamma åker till farsta och käkar lite. Sen går vi in på apoteket där och ska hämta ut receptet. Icke! Då har det gått mer än 3 timmar och läkaren har fortfarande inte tagit sig tid till att knappra in mitt jävla recept. Då försöker jag ringa till läkarhuset odenplan. Först går det 3 signaler, sen bryts samtalet. Ringer igen. Det går runt 20 signaler. Inget svar. Sen provar jag att ringa igen, några sekunder senare. Ja, men då hade telefontiden slutat för dagen. Kul jul. Så det där med viktig medicin för mig, ja, det får vänta till en annan dag tydligen.

Inga kommentarer: