torsdag 30 december 2010

Varsamt

Jag fick linser av min pojkvän i julklapp. Tjihu! Färgade linser utan styrka. Jag blev jätteglad och ville genast prova. Jag öppnade kartongen, valde de gröna linserna, så läser jag instruktionspappret lite fort. "Inget smink innan du sätter i linserna" Hm.. för sent. "Var väldigt varsam med linserna" Oops, men hur farligt kan det vara om man tappar ner den i handfatet några gånger? Jajuste "Hantera inte linserna i badrum då fukt kan skada linserna"

Hursom. Jag var tydligen för hårdhänt med de små stackarna. För när jag tillslut fick in den ena så var det som en luftbubbla i ena hörnet. Jag puttar och drar men den vill inte försvinna. Jag tar ur den och ser att den har blivit omformad så. Går inte att göra det ogjort. Jaha. Sätter i den igen. Jag ser lite suddigt, men äh. Vill mest bara visa JP. Nu har jag ju fått till en. Bara en kvar. Tar upp den någorlunda varsamt men råkar ändå skära ett jack i mitten av linsen med nageln. Fuck. Tillochmed jag vet att jag inte kan sätta in dom då.


Så, ett öga. Ett öga grönt - rätt svar på gårdagens fråga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

du vet att när man köper linser för första gången hos en optiker så får man inte ta hem dem innan man visar att man kan sätta in och ta ut dem samt hantera dem på rätt sätt.

Tessie sa...

haha, jag kan förstå det. Men jag trodde att mitt inlägg visade ganska starkt hur jag är som person.

En aning för otålig och en aning för oförsiktig för mitt eget bästa ;)