lördag 11 december 2010

Taxitaxitaxi

Vilken kväll! Blev såklart besviken att inte Minnah kammade hem segern igår, men det glömdes snabbt bort då jag och Anna hade fullt upp med att vara dramaqueens. Haha, ingen kommer i närheten av drama när vi väl börjar.

Jag och min kusin, som kom senare under kvällen, fick den briljanta idén att ta en taxi hem till honom vid fyra-tiden på natten. Eftersom vi tömt tre flaskor vin så ville vi såklart svänga förbi en McDonalds. När vi kört i vad som känns som en evighet är vi framme. Har precis fått maten som vi beställt när jag upptäcker att jag glömt min mobil hemma. Fan! Och eftersom JP var ute på galej med jobbet och inte hade någon aning om att jag tänkte crasha hos min kusin var vi tvungna att hämta mobilen, så jag kunde höra av mig. (Det här med att jag kunde skickat ett enkelt litet sms från min kusin telefon, var ju inget vi ens tänkte på.) Så vi åker tillbaka. Jag springer upp och hämtar mobilen, slänger mig in i taxin och den kör mot andra sidan jorden (LÄS: Alby) Summan slutade på 700:- och jag tackar gudarna för att det inte var jag som visade sig vara givmild denna afton.

Nördfantaster som vi är sätter vi på Kill Bill vol 2 (som jag förövrigt precis sålt in honom på) och somnar runt 6 på morgonkvisten. När jag sedan vaknar med alla kläder på i soffan med ett knögligt täcke kommer jag på att jag lovat Bianca att jag ska julshoppa med henne hela dagen. NEEEJ, jag orkar inte. Det kommer inte gå. Men har jag lovat så har jag lovat.

Nu sitter jag här hemma. Glad för att jag orkade. För nu har jag bara runt tre paket kvar, sen är jag heeelt klar. Hur skönt är inte det? Och även fast jag fortfarande är mör från igår känner jag att vi måste inviga den lilla krogen på hörnet. Det behöver ju faktiskt inte bli så sent. Och om det blir det, så gör det ingenting. För jag har ungefär 14 fotsteg hem!

1 kommentar:

Anonym sa...

nå ja hela dagen är väl lite att ta i, vi shoppade knappt en timme! B