tisdag 14 december 2010

Sluta?

Titta vad jag möts av när jag kommer hem. Superfin och supergod middag, med tända ljus och allt! Precis vad jag behövde idag. Han vet precis hur han ska göra för att få mig gladare än nånsin.
Efter maten gick jag ut i trappen för att ta en cigg. Ja, inte i trappen. Men i den lilla gemensamma balkongen som finns i trappen. Men så är den låst. Den har aldrig varit låst förut, den var det inte i morse heller. Så då är det alltså någon som låst den för mig. Men röksugen som jag är går jag ner för att röka utanför huset. När jag väl kommer ner så inser jag att jag att jag glömt tändaren hemma. Jag suckar och börjar springa upp för trappan igen, och vad händer då? Jo, lampan släcks. Jesus! Är det här ett tecken på att jag ska sluta röka kanske? Ja, det är det nog. Jag slutar!

Det är inte alls lika vindstilla och mysigt att stå utanför huset...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja! Sluta!!! Det finns bara fördelar med att sluta röka! Har en kollega som slutade röka nästan en månad sen, hon använde Zonic och säger att det funkar jätte bra!
Jag tror på dig, du är stark, du klarar det! Kram