lördag 18 december 2010

Go Balrog!

Match idag! Balrog mot Täby. Självklart hejjade vi för fullt på Balrog. Min kusin spelar där och hade bjudit oss till Hovet för dagens match. Han spelade grymt och vi skrek tills vi blev hesa. Självklart tog vi oss friheten att ta lite förfriskningar i baren såfort det blev paus. Men vi hann alltid tillbaka i tid till nästa period.


Eftersom det är svårt att hitta några andra tjejer med samma pipor som mig och Jessan (Jag har en av de starkaste rösterna jag vet och Jessan, ja herregud, dont get me started!) Så kan man ana en viss irritation bland de andra åskådarna. När vi dessutom började spy galla över det andra lagets fula spel så kan ni ju säkert lista ut att vi fick ett par fiender på vägen.
Här är dom föressten! Bittra små Täbybor.

Jessan: (efter att en av täbykillarna tacklat ner en av balrogs spelare och börjat bråka med domaren) "Ja, det är så det går när Täbybratsen inte får som dom vill!"

Varpå killen på bilden (som redan är irriterade på oss då vi hejjade alldeles för högt och han satt med fingrarna i öronen) vänder sig om, spänner fast sin blick på Jessan och utbrister:
", så är det inte alls, MISS BALROG!"


Jag dooooog. Fyfan vad roligt! För det första, hade någon totaldissat någon i laget jag höll på hade jag 1. sagt någon mycket elakare än så. Alternativt 2. Sagt något mycket klatchigare än, "morr morr miss balrog"

Men det gjorde ju plötsligt matchen än mer intressant. Nu var ju målet att göra mer mål inte lika viktigt. Men därimot Mission-bitcha-tillbaka-mot-bittra-täby-fans i full gång! Åh vad roligt!

Behöver jag säga att vi vann?


När matchen var slut gick vi ner för att gratulera min kusin som gjorde en lysande insats med många mål. Vi kommer dock inte riktigt fram. Hans hord av fans står nämligen i vägen och vill ha autografer. HUR gulligt? Jag vill också ha fans som vill att jag ska skriva mitt namn på deras tröjor. Åh!



Inga kommentarer: