torsdag 2 december 2010

Fy vad kallt

Att det är den andra istiden ute kan ju inte många av er ha missat. Trots att det bara är 5-10 minuters gångväg hem från jobbet så har jag förvandlats till en isbit. Det första jag gjorde när jag kom innanför dörren var att skölja händerna i varmt vatten. Stod där i flera minuter. Gud så skönt. Men de har fortfarande inte tinat. Att skriva på tangentbordet går i slowmotion och mina stackars tår värker. Min näsa är röd och mitt hår är elektriskt (eller statiskt, vad heter det egentligen?) Det blir det alltid på mig när det är iskallt ute. Är det här vad vi har att vänta oss resten av vintern? HUA!

Helst av allt skulle jag vilja ta en varmt långt bad. Men tyvärr så har vi inget badkar. En varm dusch då? Jo, fast när man är klar och måste gå ut från badrummet lär det ju vara svinkallt igen. Varma yllesockor och dubbla polotröjor, kan det vara något? Jo, det kör vi på. Ska nämligen iväg och möta min karl straxt. Vi ska köpa födelsedagspresent till hans syster som fyller år idag. Grattis grattis!


ps. älskar att ni är så generösa med att kommentera nu. PUSS

Inga kommentarer: