onsdag 29 december 2010

Gottegris

Jag hade en plan. Eftersom det bara är en stackars tapper själ (puss du är min favorit) som brytt sig om att gissa angående förra inlägget struntade jag i er ett tag. Började sätta igång med maten och insåg snart att den skulle bli en stor succe. Alla dessa goda rotfruker i ugn (jag vet att jag tjatar, men det är olagligt gott) och istället för kassler satsade vi på kycklingfileer.

Hursom. Jag ber så snällt jag kan att JP ska fota (med min nya digitalkamera som jag fick i julklapp av finaste mamma) alla steg, så att jag sedan kan guida er genom denna (iof väldigt lättlagade) gourmetmiddag! Och foton blev det. I alla vinklar och med rätt ljus. Jag börjar tänka i "blogg-meningar" vid varje steg och kände hur nöjda ni skulle bli med mig.

Sen råkade vi bränna kycklingen. Eller, den blev inte bränd i sig, den fastnade i stekpannan. Så den slets lixom sönder i trasor. För lite olja kanske? Så den var inte alls rolig att fota. Och det är ju klart att man måste visa slutresultatet när man visat allt från början.

När jag sedan skulle föra över alla bilderna kom jag på att jag inte installerat drivrutinerna för digitalkameran i datorn än. Då gav jag upp. Inte nu, inte idag. Ni får helt enkelt lita på mig när jag säger att (tillochmed) jag klarade av att laga denna underbara måltid. Oh gott var det!

Med risk för att låta som en riktig tjockis ...hur gott det än var så finns det ju alltid plats för lite the och choklad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, så kul att vara favoriten! Gissade jag rätt då?