fredag 22 oktober 2010

snö

Och så kom snön. Lite väl tidigt va? Jag kan inte hjälpa att tänka tillbaka på tiden då jag jobbade som brevbärare (ja, det är sant) Direkt efter gymnasiet började jag jobba på posten och stannade i två år. Den pirriga känslan när den första snön kom var som bortblåst. Ångest för att försöka cykla runt i detta väder var enorm. Kommer ihåg att jag alltid kollade på vädret på kvällen för att se vilken jobbig dag jag skulle få dagen efter.

Det var inte fören efter två vintrar efter jag hade slutat på posten och börjat jobba på Glitter som jag kunde se det fina i snön. Och nu såhär 100 år efter så är min första känsla ont i magen när jag ser snön. "vad jobbigt det kommer bli att konka runt på all post i den här snöstormen" är det första jag tänker. Sen lugnar jag ner mig lite och inser att jag inte jobbar med det mer.


Kommer ni ihåg hur min balkong såg ut förra året? Man såg den inte ens. Eftersom vi bor längst upp i ett höghus så hamnade all snö på balkongen. Tur att vi inte har någon balkong i den nya lägenheten. Att gå ut och röka kommer inte längre vara så tillgängligt, så det blir det nog en minskning med det. Alltid något!

Näe. Nu måste jag börja fixa mig. Ska iväg till jobbet och ikväll väntar en lugn och mysig kväll. Ska ju skriva högskoleprovet imorgon, och då måste man vara pigg!

Inga kommentarer: