onsdag 13 oktober 2010

Ronja

Vilken dag/kväll/natt! Efter att jag hämtat upp min lilla älsklingsfis på dagis gick vi hem till mamma. Emmas farmor. Hon hade också sett fram emot våran tjejkväll och hade laddat upp med massor med gott. De små rulltåtorna var min favorit.

Vi hade supermysigt och Emma somnade ganska snart i soffan innan fotbollen skulle börja. Hon kanske kände på sig vilket fiasko det skulle bli... Det sista jag hörde var att det stod 4-1 sen somnade jag och mamma också.

Efter en natt med lite mardrömmar och vyssjande vaknade vi. Åt en god frukost och begav oss iväg till farsta. Mamma gick loss och köpte en massa nya kläder till lillskrollan. Jag fick mig en ny höstväska! Tack fina mamma!

Här är hon nybadad och fin. Jag lovade att vi skulle kolla på Ronja rövardotter efter att vi badat. Såfort filmen började så var hon som bortblåst. Det är helt otroligt hur man kan bli så inne i en film. Vet inte ens om hon märkte att jag höll på att pussa sönder henne innan jag och JP gick hem. Det är Biancas bror Rasmus tur att natta henne ikväll. För jag börjar 6.30 imorn. Usch. Alldeles för tidigt enligt mig.


Nu kallar sängen på mig. Godkväll och godnatt!

2 kommentarer:

molly sa...

Va söt hon är!

Men ronja rövardotter är ju skitläskig..?:P

Tessie sa...

Ja, men såfort det kom läskiga scener så spolade vi.. :)