måndag 27 september 2010

Min helg

Okej, jag vet. Det har varit väldigt tyst från mig i helgen. Men oroa er inte. Här kommer en liten resumé av helgen som varit. Jag börjar där vi slutade sist. På Jysk. Provade ju soffor med sötaste Emma och Bianca. Jag försöker lära Emma att pluta med läpparna på bild, som en sann bloggare. Men hon vägrar. (snart så, snart så) Änsålänge Kan jag bara få henne att göra peace-tecknet. Det får duga så länge...




Sen åkte jag och jobbade, och tiden rusade iväg. När klockan slog nio kände jag mig lycklig då jag hade en hel ledig helg att se fram emot. Första stoppen blev en utekväll med grabbarna från jobbet.


Lyckades få till två misslyckade bilder på två av dem. Men eftersom de är tagna in på småtimmarna så är det inte så konstigt att när den ena kunde fokusera på fotolinsen så var den andra någon annanstans. Men det gör inte så mycket. För det var egentligen så det var i verkligheten också.



På lördagen var tanken att vi (jag, jessan och gänget) skulle använda våra stämband på det underbara K-Karaoke. Men eftersom det stället har blivit så pass populärt på senaste så är det nästan omöjligt att få ett rum om man bokar samma dag. Jag lyckades få ett rum till klockan 12. Men då skulle det skita sig med andra planer. Då tappade jag suget. Bestämde mig för att ha en myskväll med älsklingen istället. Så istället för att bege mig ut i (den riktiga) hösten så myste vi i köket medans vi lagade till hemmagjorda hamburgare.

Här är resultatet. Det ser dock inte alls lika gott ut som det var.

Söndagen gick åt till att gå på lägenhetsvisningar. Hittade en riktig pärla och hoppas att inte budet går allt för högt. För annars är chansen stor att vi flyr denna håla riktigt snart! (tjohoooo!)



Och så har vi kommit fram till idag, och nu. Har precis ätit en tidig middag och njuter (?) av den första riktigt kalla dagen på länge. Blåsten hälsar.



Vad har ni gjort?

6 kommentarer:

Anonym sa...

låter som en trevlig helg ni hade. Vi hade oxå fullt upp, lunch med dig och familj film kväll på fredag, farsta centrum 50års kalas och Elise 1års kalas på lördag och på söndag åkte jag o Emma ut till Vaxholm till ett katthem och lekte med hemlösa katter medan Christian hängde med Trond som kom nyss hem efter 1 år i Japan. Eftersom du frågade ;)

Tessie sa...

Vad mysigt det lät! Jag ser verkligen fram emot att ha Emma om några veckor, det ska bli så kul! Sen att veta att ni får en superhärlig resa känns bra det också!

Anonym sa...

hahaha Tessie..Vaddå gillar du inte Rågsved?
Det kan jag iiiinte aaaaaalls förstå:)

Kram

Janine sa...

Det va från mig

Anonym sa...

Fan va sööt killen till vänster på ditt jobb var! han måste vara kär i sig själv <3<3<3

Tessie sa...

Janine- haha, näe. det räcker nu. Har gett den här sketna förorten över ett år nu. Det är slut med det! Vore kul att ses snart. Minns knappt hur du ser ut!

"anonym"- Ja, visst är han. Jag är lite småkär i honom faktiskt, men säg inget till nån.