onsdag 22 september 2010

Hösten gör entré

Nu är hösten verkligen på ingång. Man känner det på lukten. Varma luddiga vindar byts ut mot friska, lite klarare vindar. Jag tycker om hösten. När den är såhär. Tyvärr ser den inte ut så i verkligheten. 1/5 av hösten är sådär vacker och mysig. Men resten är det bara regn och rusk. Just därför ska man passa på att njuta lite extra en dag som denna.

Ska ta mitt pick och pack och bege mig hem till mamma nu. Det blir lite idol-tittning (då jag jobbade igårkväll) och allmänt mys. Sen ska vi försöka oss på en shoppingtur. Jag vet att jag behöver nya vantar. Skinnhandskar är fina, men är de inte lite väl kalla? Nu tänker jag på hur lättfrusen jag är när vintern snart är på ingång. Man får väl väga upp det med en riktigt varm jacka istället. Ja. Jamen Puss då.

Inga kommentarer: