måndag 2 augusti 2010

school

Då var det dags att söka lite nya kurser till hösten. Det där med matte B gick ju som sagt åt skogen. Jag behövde det för att komma in på den utbildningen jag vill. Men jag hittade en liknande utbildning som man inte behövde matte B för att komma in. Men eftersom jag hamnade på reservplats 194 (patetiskt) så tar vi nu nya tag.

Har som sagt sökt två kurser så jag förhoppningsvis kan höja mina gymnasiebetyg en aning. Sen satsar jag på full pott (HA!) på högskoleprovet. Skam den som ger sig.

Nej, men allvarligt. Jag har en plan. Jag ser redan vad jag vill göra resten av mitt liv. Jag har hittat rätt utbildning för mig. Även om vägen dit kan komma att se lite mer annorlunda ut än vad jag hade tänkt mig så känner jag mig lugn. Att jag jobbar på ICA just nu gör mig ingenting. (jag trivs föressten oförskämt bra. Nya saker att lära sig hela tiden och trevliga arbetskamrater, jag trivs som bara den) För jag VET vart jag är påväg. Det som gäller nu är jobb, jobb, jobb. Samtidigt som jag kör lite kurser på distans för att höja mig. Jag är så otroligt glad att jag hittat rätt. Även fast det kan dröja innan jag väl sätter mig där i skolbänken och suger in mig allt jag kan, och på så sätt kan göra ett så bra jobb som möjligt i framtiden, så vet jag att jag kommer dit en dag. Det gör mig lugn.

Inga kommentarer: