måndag 12 juli 2010

Klagomaja

Det här är inte riktigt klokt. Vi var ju som sagt på landet i helgen. Jag var jättestolt för att jag lyckades att undgå att få ett enda myggbett. Det händer inte ofta. Men nu såhär några dagar senare så har dom kommit. Överallt klickar små röda prickar. Jag har sjuttioelva stycken på både benen och armarna. Otroligt onödigt tycker jag.

Och mina bruna och fina ben är inte längre så fina längre. Först alla myggbett som kom i efterhand. Sen alla miljarder blåmärken jag lyckats samla ihop också. Det enda jag vet hur det hamnade där är när jag ramlade i trappan, remember? Men dom andra då? Inte den blekaste. Men eftersom det är tropisk värme i Sverige just nu så kan jag inget annat göra än att gå i kort kjol.

Men som sagt, man ska inte klaga. Så nu slutar vi med det. Imorgon slutar jag klockan fyra, (har ju jobbat till stängning så länge jag kan minnas) och det ska firas med sol och bad! Är ni med?

Inga kommentarer: