torsdag 8 juli 2010

igår

Var ju och badade i långholmen igår. Supermysigt och lagom kallt i vattnet. Men en fråga bara. Hur svårt kan det vara att byta om till badkläder utan att visa allt? Min dos av nakna rumpor och muffar var nådd redan efter någon timme. Jag menar. Har man en kort klänning som flyger i vinden. Måste man då böja sig ner med rumpan upp i vädret när man står en halvmeter från folk som ligger ner på en filt?



Förövrigt så hann jag med alla planerade stopp igår. Efter badet åkte jag hem till Kim och kollade på hans nya lägenhet. Den var supersöt. Väldigt liten, men supersöt. Vi satte på Värmlandsfilmen, som gjordes midsommar 2007 när vi var på hans landställe. Jag skrattade så jag grät. Det var en av de roligaste midsomrarna jag varit med om. Och att den sen filmades och klipptes ihop till en riktigt rolig film gör det bara ännu bättre.

Sen var jag tvungen att rusa till bussen då jag var sen till Linnea. Och där var det lika trevligt som alltid. Kollade på gamla bilder från våra galna år som 15-17 åringar. Åherregud! Jag skämdes som en hund. Vissa bilder ska föralltid hållas gömda i ett fotofack.

Eftersom jag hade köpt med mig vin så kunde jag inte möta upp Jessan som satt och drack öl någonstans. Så jag åkte hem till Wille där matchen var i full gång. En riktig rysare! Han har en såndär jävla tuta som förstört hela VM, och den var ju inte direkt tystlåten. Efter att ha druckit massa vin och halvt fått tinitus så går vi mot t-banan för att inte missa sista tåget hem. 26 minuter senare kommer tåget.... Så vi är hemma straxt efter ett och slocknar ner i säng på en gång.

Men nu är det en ny dag, nya tag, som gäller!

Inga kommentarer: