onsdag 9 juni 2010

Soppdags

Då var det dags. Vi går in för räkning nu. En vecka kvar. Och ett önskemål om att loosa några kg tills dess. Hur jag ska lyckas? Genom Dundersoppan såklart! En soppa gjord på alla rotfrukter du kan hitta, plus lite hemliga ingredienser. Den är supergod. Kruxet är att du endast ska äta denna soppa. Då menar jag frukost, lunch och middag. Det braiga med det är att du får äta hur mycket du vill plus att du har olika saker du ska ta till varje dag. Första dagen ska du t.ex äta massa frukt (förutom banan), plus så mycket soppa du vill. En annan dag ska du äta 5-6 bananer, plus så mycket soppa du vill. Den bästa dagen enligt mig är när du får äta kött. Shit, vad man är sugen på kött efter 4-5 dagar!


Om man håller sig till schemat och inte fuskar en enda gång, så lovas det att man ska gå ner 4-7 kg i veckan! Jag har kört den här soppan tidigare och gick ner typ 3 kg och då fuskade jag med ett mcdonaldsbesök t.o.m. Sååå, håller ni tummarna med mig?

Här hackas det för fulla muggar. Rotselleri är en knepig rotfrukt att hacka.

Bästa tipset om du har lätt för att gråta när du hackar lök!



Fick inte plats med hela lasten i bara en kastrull. Ganska mycket soppa. Men tänk på att det ska räcka för alla måltider hela veckan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du och jag måste ha ett snack sen när vi ses. Det handlar om soppan, har en sjukt massa tips du inte får missa! Kram / köksmästarn

Tessie sa...

Åh, va snällt av dig! Men då får vi skynda på att ses. Bara en vecka kvar nu...