söndag 13 juni 2010

Funderingar en söndag

Har inte lämnat sängen på hela dagen. Eller jo föressten, in till köket för att hämta glass och ännu mer glass. Vi utövar en total bakissöndag precis så som den ska. Har fortsatt med vårat saganomringen-marathon extended version. Och det tar sin lilla tid. Men tid har vi gott om.

Jag tänkte på en sak när vi kollar på filmerna. Det finns ju massor med Sagan om ringen-fantaster i världen. Som kollat på filmerna tusen gånger om. Men finns det verkligen någon som kan allt om dom? Vad alla figurer heter plus deras fäder? Vad alla städer heter och om deras historia? Någon som inte har mer till fritid än att ha studerat in allt sånt? Det borde ju finnas någon.

Nåväl. Tillbaka till fantasin. Nu rullar vi igång den sista, och den bästa av de tre. Konungens återkomst!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har en sagan om ringen encyclopedia (som jag inte har läst) som du kan få låna om du vill bli en sån som kan ALLT om sagan om ringen! -B

Tessie sa...

hahaha, är det sant?! Nej jag vill inte alls bli en sån. Undrade mest om det fanns någon sån person alls... Men då är alltså du ganska nära? ;)

Anonym sa...

hehe, nä inte alls! Jag har inte ens läste böckerna ju! jag köpte den boken på rea, läste inte framsidan, trodde det var alla tre samlade i ett, den var så tjock! Sen när jag skulle läsa den några månader senare märkte jag hur fel jag hade varit. Har inte kastat den ifall den bli hjälpsam om jag nån dag orkar läsa böckerna. :)